Reklamation

Alle henvendelser omkring reklamationssager skal gå igennem vores butikker. Du kan henvende dig i, hvilken som helst NEYE-butik. Husk blot din bon eller ordrebekræftelse.

Alle varer, du køber på neye.dk eller i en NEYE butik, er omfattet af købelovens regler om to års reklamationsret.
Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden to år efter købet.
Du skal dog være opmærksom på, at der er flere varer, der ifølge Forbrugerstyrelsen har en holdbarhed, eller en normal levetid, der er kortere end 2 år. Dette gælder for de fleste beklædningsstykker.
Derudover er der en række omstændigheder, der gør sig gældende, når der skal tages stilling til reklamationsret. Reklamationsretten dækker ikke fejl, der er opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Vær derfor opmærksom på dette, inden du reklamerer.

Hvad gør jeg, hvis min vare går i stykker?
Hvis din vare går i stykker, skal du henvende dig i en af vores butikker. Dette gælder uanset hvor i landet varen er købt samt varer, der er købt i vores webshop. Husk blot at medbringe din bon eller din ordrebekræftelse.
Du har to års reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Lider din vare af en mangel, skal du reklamere inden for rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden to måneder efter at manglen er opdaget, anses reklamationen som værende rettidig. Din reklamationsret bortfalder, hvis manglen er opstået, som følge af fejlagtigt brug eller misligholdelse af varen.

Hvordan fungerer en reklamation?
I tilfælde af en reklamation bedes du henvende dig i en af vores butikker med kvittering eller ordrebekræftelse.
Her vil personalet i butikken kunne vurdere om, der er tale om produktionsfejl, der hører under den 2-årige reklamationsret. Hvis den gør, opretter de en reklamation hos producenten.
Varen sendes altså ind til leverandøren og det er dem, som i sidste ende, vurderer, hvad der skal gøres i den specifikke sammenhæng. 
Sagen vil køre i den pågældende butik og det vil være dem, som giver dig opdateringer. En reklamationssag kan tage op til 3 uger.

Transportskade
I tilfælde af at din vare er gået i stykker i forbindelse med transport, eksempelvis med fly, er der tale om en transportskade. I denne sammenhæng vil det være dit flyselskab eller din forsikring, du skal henvende dig til, da det er dem, der skal dække en eventuel reparation eller erstatning af den beskadigede vare.

 


Kundeservice Køb med GLN/EAN nummer Kontaktoplysninger Webordrer Levering Bytteservice og returnering Reklamation Butikker Hvem er NEYE Gavekort/tilgodebevis Klub NEYE Handelsbetingelser Persondatapolitik Betaling Job i NEYE PR & Presse Viabill Tax Free køb Cookies