Webshoppen www.neye.dk ejes og drives af:
NEYE A/S
Greve Main 32
2670 Greve
CVR 36447125 (NEYE).
Når du køber varer i webshoppen, er det NEYE, der er sælger.
Brugerbetingelser for handel på neye.dk
Handel i NEYEs webshop sker i henhold til nedenstående vilkår og betingelser.
Køb af varer i webshoppen er betinget af, at du accepterer disse vilkår og betingelser, der herefter udgør en aftale mellem dig og NEYE.
Indgåelse af aftale om køb
www.neye.dk er åben 24 timer i døgnet og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker vores onlinebutik grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
For at handle på www.neye.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Ved køb på www.neye.dk vil eventuelle ekstra betalinger for eksempelvis fragt og betalingskortgebyrer først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Priser
Alle priser på neye.dk er angivet i DKK og vil være inklusiv moms, men eksklusiv fragt. Se leveringsmuligheder og gældende priser for levering her.
Priserne på NEYEs produkter kan til enhver tid ændres, men disse ændringer vil ikke påvirke ordrer, for hvilke NEYE allerede har sendt en bekræftelse.
BEMÆRK: NEYE tager i enhver henseende forbehold for, at der kan forekomme pris- og trykfejl.
Reklamation
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Din reklamationsret gælder 24 måneder fra købsdato.
Ved afgørelsen af om der er fejl, og mangler ved varen, finder købeloven anvendelse, hvorfor forhold som varens normale levetid, fejl opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse, almindeligt slid m.v. kan indebære, at der ikke er tale om en mangel.
Du skal henvende dig i en NEYE-butik indenfor ”rimelig tid”. Det vil sige, at du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du skal reklamere over din vare ved at henvende dig i en af vores butikker, husk blot at medbringe din kvittering eller ordrebekræftelse.
Har du nogle spørgsmål eller er du i tvivl om, hvordan du håndterer din reklamation, er du altid velkommen til at kontakte Kundeservice på mail: kundeservice@neye.dk eller på telefon: 33692826 alle hverdage fra kl. 9:30 – 15:30 eller læse mere her.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage fra den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
d) får besked om at din vare er klar til afhentning i en valgt butik
Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail til kundeservice@neye.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores returseddel og sende med retur. Den finder du medsendt din pakke eller her.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du kan returnere varer i alle NEYEs butikker eller du kan sende din ordre retur til os.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 50-150 DKK.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Du mister din fortrydelsesret og returret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Herunder må du ikke fjerne prismærker/labels fra varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
NEYE Centrallager
Greve Main 32
2670 Greve
Att.: Webretur
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular og vedlægger.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Forbehold for billedgengivelse
Computerskærme kan være indstillet forskelligt og de kan variere meget i størrelse. Derfor kan farvegengivelser variere meget, alt efter skærmen. NEYE kan ikke garantere, at de farver du ser på din skærm afspejler den præcise farve varen har. NEYE forsøger dog at beskrive varen bedst muligt. Du er altid velkommen til at kontakte NEYE’s kundeservice for yderligere information om varerne.
Skatter og afgifter samt told
Bestiller du varer fra et EU-land til et andet EU- land, skal du normalt ikke betale skatter og afgifter samt told, da andre EU-lande er fritaget herfor efter reglerne om varernes frie bevægelighed indenfor EU.
NEYE påtager sig intet ansvar for skatter, afgifter og told.
Persondata
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Neye A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Læs vores fulde Persondatapolitik her.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@neye.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.
Sikker betaling
Det betalingskort, du anvender, skal være dit. Alle kredit-/betalingskortindehavere er genstand for validering, kontrol og godkendelse fra kortudstederen. Hvis udstederen af dit betalingskort afviser betaling, vil NEYE ikke være ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering af din ordre. I tilfælde af at dit korts godkendelse og validering bortfalder, forbeholder NEYE sig ret til at annullere din ordre.
Ved at indsende en ordre til NEYE via www.NEYE.dk garanterer du, at oplysningerne vedrørende betaling af din ordre er gyldige og korrekte. Når din bestilling er accepteret og behandlet af NEYE, vil betalingen ske og du har hermed givet din tilladelse til, at NEYE kan foretage den betalingskontrol, som NEYE måtte finde passende.
Betalingen bliver fratrukket din konto, når din vare afsendes fra NEYEs webshop.
Kommunikation mellem betalingssystem og kortindehaver foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Krypteringen sikrer, at ingen kan aflytte eller kopiere kortinformationer. Transmissionen er godkendt af NETS. Når du befinder dig i en sikker zone, vises der, i dit browservindue, et lille "Secure Server"-ikon. I Google Chrome og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.